Karabük'te tarım alanlarında önemli ürün kayıplarına neden olan kahverengi kokarca zararlısına karşı biyolojik mücadele kapsamında faydalı "Samuray arıcıkları" doğaya bırakıldı.

Tarım ve Orman Bakanlığınca yürütülen "Ülkesel Entegre Mücadele Yönetimi Projesi" doğrultusunda gerçekleştirilen çalışma kapsamında, Ankara Zirai Mücadele Merkez Araştırma Enstitüsü ekipleri ile Karabük İl Tarım ve Orman Müdürlüğü personeli sahada ortak çalışma yürüttü.

Çalışmalara İl Tarım ve Orman Müdürü Yasin Önder, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü İsmail Özarslan ile il ve ilçe müdürlüklerinde görevli teknik personel katıldı. Kahverengi kokarca zararlısının doğal düşmanı olan ve çevre dostu mücadele yöntemleri arasında yer alan Samuray arıcıkları, belirlenen lokasyonlarda doğaya salındı.

Yapılan açıklamada, biyolojik mücadele çalışmalarının tarımsal üretimin korunması, kimyasal mücadeleye olan ihtiyacın azaltılması ve çevrenin korunması açısından büyük önem taşıdığını belirtilkere, kahverengi kokarca ile mücadele çalışmalarının ilerleyen süreçte de sürdürüleceğini ifade edildi.

Kaynak: İHA