Önümüzdeki 11 Temmuz'da gerçekleştirilecek olan Özçelik İş Sendikası Genel Merkez Kongresinin öncesinde, sendika kulislerini hareketlendiren milyonluk maaş iddiaları gündemin ilk sırasına yerleşti.
Sendika tabanında ve şubelerde konuşulan iddialara göre, Özçelik İş Sendikası Genel Başkanı Yunus Değirmenci'nin aylık 1 milyon lira, dört genel başkan yardımcısının ise 750'şer bin lira civarında maaş aldığı öne sürülüyor.
İddialar yalnızca maaşlarla da sınırlı değil. Genel Merkez yöneticilerinin maaşlarının yanı sıra yılda 5 tam maaş ikramiye aldığı ve böylece yıllık toplam 17 maaş gelir elde ettikleri de biliniyor.
İŞÇİ 50-100 BİN LİRA MAAŞ ALIRKEN, SENDİKACILAR MİLYONLAR MI ALIYOR?
Özellikle ağır sanayi sektöründe çalışan ve sendikanın bel kemiğini oluşturan üyeler arasında en yüksek maaş alanların aylık gelirleri 100 - 150 bin lira seviyelerindeyken, genel merkez yönetim kademesine ilişkin ortaya atılan maaş rakamları sendika tabanında ciddi tartışmalara neden oldu.
Şube yöneticileri ve profesyonel sendika temsilcileri arasında da iddiaların geniş yankı uyandırdığı, genel merkez yöneticilerinin maaşlarının kendi gelirlerinin katbekat üzerinde olduğu yönünde değerlendirmelerin yapıldığı belirtiliyor.
GÖZLER GENEL MERKEZDE
Genel kurul sürecine günler kala gündeme gelen bu iddiaların sendika üyeleri arasında şeffaflık ve hesap verebilirlik tartışmalarını da beraberinde getirdi.
Sendika tabanında, Genel Başkan Yunus Değirmenci başta olmak üzere Özçelik İş Sendikası Genel Merkez yönetiminin kamuoyuna açık ve net bir açıklama yaparak, iddialara yanıt vermesi gerektiği yönünde beklenti oluştu.
Özellikle milyon liraları bulan maaş iddialarının gerçeği yansıtıp yansıtmadığı, varsa ücretlerin hangi yönetim kurulu kararıyla belirlendiği ve kamuoyunda konuşulan rakamların doğru olup olmadığı konusunda yapılacak resmi açıklamanın, genel kurul öncesinde tartışmaları sonlandırması bekleniyor.




