Karabük Net Haber

KİM HAKLI..?

KİM HAKLI..?
Bu haber 07 Mayıs 2014 - 23:13 'de eklendi. 48 kez görüntülendi.

65 YAŞ ÜSTÜ İNSANLARIN BELEDİYE HALK OTOBÜSLERİNE ÜCRETSİZ BİNME YASASI ÇIKTIKTAN SONRA,  HALK OTOBÜSÜ İŞLETMELERİ İLE 65 YAŞ ÜSTÜ VATANDAŞ ARASINDA SORUNLAR OLMAYA BAŞLADI

 

KARABÜK BELEDİYE BAŞKANI RAFET VERGİLİ “YASAYI BEN ÇIKARMADIM. YAPABİLECEĞİM PEK FAZLA BİR ŞEY YOK”

 

HALK OTOBÜSÜ İŞLETMELERİ “GÜNLÜK YOLCU TAŞIMA KAPASİTESİNİN YARISINI ÜCRETSİZ TAŞIMAK ZORUNDA KALIYORUZ VE ZARAR EDİYORUZ. BÖYLE GİDERSE KONTAK KAPATMAK ZORUNDA KALIRIZ”

 

65 YAŞ ÜSTÜ VATANDAŞ “HÜKÜMET YASA İLE BİZE BÖYLE BİR HAK TANIMIŞ VE BİZ BU HAKKIMIZI NEDEN KULLANMAYALIM.”

 

otobusler

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından yayınlanan genelgeye göre 65 yaş üstü vatandaşların şehir içi toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz yararlanma genelgesi geçtiğimiz günlerde yürürlüğe girmişti;

Bakanlık genelgesinde, “Türk vatandaşı 65 yaş ve üzeri kişiler, demiryolları ve denizyollarının şehir içi hatları ile belediyelere, belediyeler tarafından kurulan şirketlere, birlik, müessese ve işletmelere veya belediyeler tarafından yetki verilen özel şahıs ya da şirketlere ait şehir içi toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz, demiryolları ve denizyollarının şehirlerarası hatlarından ise % 50 indirimli yararlanacak.” Denilmekte.

Bakanlık genelgesine uymak zorunda kalan Karabük Belediyesi Halk Otobüsü İşletmecileri ise daha ilk günlerde taşıdıkları yolcu sayısının %60’ını geçen bir oranını ücretsiz taşımaya başladıklarını belirtmeye başladılar.

HALK OTOBÜSÜ İŞLETMECİLERİ İSYANDA

Karabük Belediyesine hat kira ücreti ödeyerek, şehir içi toplu taşımacılık yapan Halk Otobüsü İşletmecileri genelgenin uygulanmasıyla, daha ilk günlerde büyük bir ticari sıkıntıya gireceklerini belirterek, çare aramaya başladılar.

Taşıdıkları günlük toplam yolcu sayısının %60’ını geçen oranını artık ücretsiz taşımaya başladıklarını, bu nedenle de ciddi ticari zararlara uğradıklarını söyleyen halk otobüsü işletmecileri sorunlarını şu şekilde aktardılar;

“Günlük yolcu sayımızın yarıdan fazlasını ücretsiz taşımaya başladık. Karabük zaten bir emekli kenti. Ticari amaçla yaptığımız bu işten daha ilk günlerde ciddi zararlar etmeye başladık. Belediye Başkanımız yapacağının pek bir şey olmadığını belirtiyor. Her gün zarar ediyoruz. Dayanacak gücümüz yok. Ya bir çare bulunmalı, yada en kısa sürede kontak kapatmak zorunda kalırız.”  

BELEDİYE BAŞKANI VERGİLİ “BU KARAR BENİM DEĞİL”

Karabük Belediye Başkanı Rafet Vergili ile bir görüşme yapan halk otobüsü işletmecilerine “Bu karar benim değil. Hükümet böyle bir uygulama başlattı. Hükümetin başlattığı uygulama karşısında mağdur olanlar, hükümete sorunlarını aktarmalıdır. Benim yapabileceğim pek bir şey yok.” şeklinde görüş beyan ettiği ifade edildi.

HALK OTOBÜSLERİ ARTIK PARA TALEP EDİYOR

Şehir içi toplu taşımacılık yapan halk otobüsü işletmecileri sorunlarına bir çare bulunamayınca, çareyi 65 yaş ve üzeri kişilerden tekrar ücret talep etmekte buldu.

Yasa yürürlükte olmasına rağmen birçok illerde uygulanmadığının altını çizen halk otobüsü işletmecileri tekrar 65 yaş ve üstü yolculardan ücret almaya başladı.

EMEKLİLER CEMİYETİ “MECBUR TAŞIYACAKSINIZ”

Türkiye İşçi Emeklileri Derneği Karabük Şube Başkanı Celal Bulut ise yaptığı bir basın açıklamasında, yasanın iptal olmadığını belirterek şunları söyledi;

“65 yaş üzeri insanlar Devlet Demir Yollarından, Hava Yollarından yüzde 50 indirimli, Belediye Otobüslerinden ve Belediyenin anlaşma yaptığı Halk Otobüslerinden ücretsiz olarak yararlanır demektedir.

Karabük’teki insanlarımız yaklaşık bu kanundan 1,5 aydır istifade ediyordu ve Karabük’teki Halk Otobüslerinde Nüfus Cüzdanlarını gösterdikleri zaman bundan ücretsiz olarak yararlanıyorlardı. Ama 1 Mayıs’tan bu tarafa Halk Otobüsleri 65 yaş üzeri insanlarımızdan tekrar para istediler ve bu kanun iptal oldu şeklinde beyanda bulunuyorlar. Bu kanun iptal olmamıştır. Bu yasa yürürlüktedir.

Bu konuyla ilgili Şoförler Odası Başkanı ile Belediye Başkanıyla, Milletvekilleriyle ve Valimizle konuştuk. Karabük’te nahoş olaylar olacak, yani insanların bir aydır para vermeden bindiği otobüsten şimdi para alıyorlar. Burada da insanlar buna tepki gösteriyorlar ve bunun için bir dizi temaslarımız oldu. Ben kanunun yayınladığı Resmi Gazeteyi herkese gösterdim ve bu Resmi Gazeteye göre 65 yaş üzeri emeklilerimiz, 65 yaş üzeri insanlarımız bundan yararlanacaklardır.

Şimdi burada Belediye Başkanımız bize şikâyete geldikleri an biz cezai müeyyide uyguluyoruz ve benim bu cezalardan başka bir yaptırımım yok diyor. Şoförler Odası Başkanı ile konuştum diyor ki yasaya göre elbette ki bundan yararlanacaklar. Ankara’ya Milletvekillerine telefon ettim, Milletvekilleri Valiye telefon etmişler, Sayın Valimizle gittim görüştüm, oraya Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürünü çağırdı. Çünkü bu kanunu onlar çıkardı, onların teklifiydi bu teklif. Bindirmeyenlere bu Müdürlükte cezai müeyyide uyguluyor.”

BUNDAN SONRA NE OLACAK?

Çıkan yasa ile 65 yaş ve üstü kişiler ücret vermemekte kendilerini doğal olarak haklı buluyorlar ve haklılar da.

Fakat halk otobüsü işletmecileri de taşınan yolcu sayısının yarıdan fazlasını ücretsiz taşıdıklarını, bu nedenle de büyük zararlar ettiklerini belirterek, bir çözüm bulunmasını istiyorlar.

Halk otobüsü işletmecileri de böylelikle kendilerine göre haklılığını ortaya koymaktalar.

Ya halk otobüsü işletmecilerinin bu sorununa Karabük Belediyesi ve Valilik bir çözüm üretmeliler, ya da halk otobüsü işletmecileri önümüzdeki günlerde verdikleri bu hizmeti ilk etapta aksatır, daha sonra ise durdurmak zorunda kalabilirler.

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
39 ADET YORUM YAPILDI
MEHMET ÖZBEK05 Ekim 2017 / 16:02 Cevapla

HALK OTOBÜSLERİ HAKLI.LAF OLSUN DİYE GEZEN EMEKLİLER VAR. BENDE EMEKLİYİM. DEVLET OTOBÜS SAHİBPERİNİ MAĞDUR ETMEMELİ.

Bigbaba28 Ocak 2016 / 15:34 Cevapla

Devletimiz, sosyal devlet anlayışının sonucu olarak 65 yaş üstü vatandaşlarımıza ücretsiz yolculuk hakkı verebilir. Bu takdire şayandır. Ancak bunu yaparken başkasının kesesinden değil, kendi kasasından yapmalıdır.
Halk ekmek BEDAVA dağıtılabilir ama : Belediye fırıncılara SENDE BEDAVA EKMEK DAĞIT Diyemez.
65 yaş Kartından istifade eden BİREY olarak Bu HAKKIN SUİSTİMAL edildiğini GÖZLEMLİYORUM.
MUHAKKAK SINIRLAMA GETİRİLMELİ.

Mustafa21 Aralık 2014 / 21:43 Cevapla

TBMM, Türkiye Cumhuriyetinin Meclisidir.. 77 milyon Türk vatandaşı buradan çıkan kanunlara tabidir.. TBMM’nin üstünde bir makam yoktur.. buradan bir kanun çıkmışsa, t.c. sınırları içinde yaşayan herkes buna uymak zorundadır..
Durum böyle olunca; 65 yaş üstü insanlarımızın belediyeye bağlı Toplu taşıma araçlarından şehir içi tren, vapur, dahil ücretsiz olarak seyahat etmelerine ilişikin bir kanun çıkmıştır.. bu kanuna, belediyeler, kurum ve kuruluşlar uymak zorundadır.. şu şehirlerde uygulanır, bu şehirlerde uygulanmaz diye bir anlayış olamaz.. karabük deki bu anlayış, siyasidir.. belediye MHP’li olması sebebiyle ak parti politikalarına olumlu da olsa, olumsuzda olsa karşıdır.. özel otobüslerde haliyle belediyeye bağlı olması nedeniyle, belediye başkanı, emeklilere yapılan eziyeti görmezden gelmektedir.. evet son derece ayıptır.. emekliye, engelliye saygısızlıktır.. bunun tek sorumlusu belediye başkanıdır.. ben gittiğim başka velayet ve kazalarda böyle bir rezaletle karşılaşmadım.. önemli bir hususta; haddinden fazla minibüs trafikte bulunmakta.. bunlar en kısa zamanda, organizasyona tabi tutulup, birleştirme yöntemiyle, halk otobüsü almaya yönlendirilmelidir. Yukarıdaki yorumları okuduğumda gördüm. Münübüscüye, ne kadar vergi ödüyor diye soranlara, hiçbirisi cevap vermiyor.. içlerinde varsa bir erkek kıvırmadan, ben yılda şu kadar vergi veriyorum desin.. benim kanaatim. bir asgari ücretlinin verdiği kadar vergi verdiğini sanmıyorum.. durumun, birde bu yönünden değerlendirilmesi gerekir.. saygılar…

tanju12 Mayıs 2014 / 19:01 Cevapla

bence sorunun çözümü hem trafik sorununa da katkı sağlayacağından istanbulda olduğu gibi şu minibüsleri kaldırıp komple halk otobüsü metrobüs gibi taşıma araçlarına dönmektir. minibüsçüler bir araya gelerek halk otobüsü işletebilirler. o zaman minibüsle otobüsçüler arasında haksız rekabet kalkar. minibüsler hem otobüsten pahalı hem ücretsiz yolcuda taşımıyor. minibüsler kalktığında otobüslerin yolcu sayısı artacağından bu 65 yaş üstü bedava falan göze batmaz. otobüs ve hat sayısı artacağından bedava taşınanlar da daha fazla araca bölünerek şu andaki mevcut otobüsçülerin yükü azalır. bu gün bu yorum birileri tarafından hoş karşılanmayacak ama ilerde mutlaka olacak göreceksiniz. çünkü raylı taşımacılık metrobüs hatta metro taşımacılığı mutlaka Karabük e de gelecektir. biz şimdiden o sistemlere hazırlanmalıyız. diğer yorumcu arkadaşların değindiği şu polisin postacının vs.nin kanunsuz olarak bedava taşınması da ilerde turnike gibi sistemlerle çözülmelidir.

Krbklü11 Mayıs 2014 / 20:53 Cevapla

Yasayı çıkaranlar 65 yaş ve üstü kişilere bedelini devlet veya belediyelerin ödeyeceği DIT kart benzeri bir uygulamayı devreye sokmalıdır, otobüsçü vergisini öder, yakıtını vs. masraflarını öder niye bedava olsun ki.

mehmet 7811 Mayıs 2014 / 17:15 Cevapla

yasayı çıkaran devletse kendi otobüsünde taşısın bedavaya, her belediye halk otobüsünün yanında belediye olarak da otobüs çalıştırsın. minibüsçüler çok konuşmasın, minibüs ilkel bir taşıma aracıdır, Avrupa’da çok ülkeye gittim hiç minibüs falan görmedim. anca Hindistan, Endonezya gibi 3. dünya ülkelerinde görürsünüz bu ilkel taşıma araçlarını. yasalara çok saygı gösteriyorsanız AYAKTA YOLCU ALMAYIN YASA SEVİCİ MİNİBÜSÇÜLER. ayrıca halk otobüsçüleri her ay belediyeye bir ton kira ödüyorlar bu kira da halka hizmet için kullanılıyor, minibüsçüler kaç para vergi veriyor acaba, gelir vergisi? ben öğretmenim eminim hiçbir minibüsçü ben kadar gelir vergisi ödemiyordur. göstermelik ufak karlar gösterip halkı sömürüyorsunuz, bir de utanmadan ellerinizi ovuştura ovuştura otobüsçülerin sıkıntısına ortak olmak yerine adeta “oh olsun” diyorsunuz

    can aykut12 Mayıs 2014 / 09:40 Cevapla

    kardeş merak etme zaten o da belediyenin otobüsü şahsın değil sadece hattını kiralıyorsun…. bizde neyin ne olduğunu biliyoruz ayakta yolcu almayın derken zaten otobüscülerin asılsız ihbarları sonucunda ayakta yolcu almıyoruz sen canını sıkma…. bende öğretmenim ne kadar vergi ödediğini ve minibüsün ne kadar vergi ödediğini de biliyorum… kira ödemeyelim diye de isyan edin… zorbalıkla para almaya çalışırsanız cezayı yersiniz.. herkese hayırlı işler….

      mehmet 7812 Mayıs 2014 / 18:51 Cevapla

      öğretmen misin minibüsçü mü ona karar ver, altta minibüsüm var diyorsun bana verdiğin cevapta öğretmenim diyorsun. evet, otobüsçü hattı kiralıyor ve evinin geçimini ona bağlıyor, biletçi çalıştırıp istihdam sağlıyor, kira ödeyip belediyeye gelir sağlıyor. bazıları gibi bir eli telsizde bir eli para alıp vermede değil, anladın sen onu:) benim demek istediğim tıpkı İstanbul’da veya Ankara’da olduğu gibi belediyenin de kendisinin çalıştırdığı otobüsler olsun, her hattın tümü özel halk otobüsü olmasın, bedava uygulaması da belediyenin işlettiği otobüslerde uygulansın. ayrıca gel takip edelim senle, 100. yıl’da veya üniversitenin çıkışında minibüslerin en az dörtte üçü ayakta yolcu taşıyor, insaf insaf, öğrencileri bir siz bir de ev sahipleri sömürüyor…

        can aykut14 Mayıs 2014 / 09:46 Cevapla

        hem öğretmenim hem minibüsüm var? minibüsçü ev geçindirmiyor mu sadece otobüsçü mü geçindiriyor evini bırakın Allah aşkına duygu sömürüsü yapmayı… ya bir ton kira ödüyor demişssin ne kadar ödüyor bırakında onu ödesin ihale usülü satışa çıkarıldı hepsi kira bedeli olduğunu bilmiyor muydu…her yolcuya bilet kesmesi gerekirken zoru derdi şikayet etmek olan otobüsçülere acımama hem eksik para alacaksın hem tarifene uymayacaksın hem de rekabet yapıp 5o kuruşa yolcu taşıyacaksın Rabbim görüyor yukarda herkese hayırlı işler…

          mehmet7814 Mayıs 2014 / 23:39

          Devlet memuru ticaret yapamaz kardeş, biraz ufak at. hani ayakta yolcu alamıyordunuz, hala çatır çatır taşıyorsunuz balık istifi. Ayrıca öğretmensen gerçekten öğrencilerine yazık, henüz bağlaç olan “de/da/ki” ve ek olanları nasıl yazacağını bilmiyorsun. Demişsin ki, onlar kira bedellerini bilmiyor muydu? Evet biliyorlardı, ama onlar bu bedeli göze aldığında bu 65 yaş uygulaması yoktu, adam ona göre hesabını kitabını yapıp işe girmiş. Bilet kesmiyorlar diyorsun haklısın her bilet kesmeyin otobüsçü yesin cezasını lafım yok, ama 50 kuruşa yolcu taşımasında ne sakınca var halk için, öğrnci kardeşlerimize faydaları olur işte ne güzel! Ne kadar kira ödediklerini bilmiyorum ama minibüsçülerden kat kat fazla vergi-kira vs. bedeli ödedikleri kesindir. En azından bir ellerinde telsiz bir ellerinde para üstü şekilde araç kullanıp trafiği alt üst etmiyorlar sizler gibi.

      Aykut12 Mayıs 2014 / 22:12 Cevapla

      Bak kardeş, ben halk otobüsçü değilim. Bahsettiğin otobüsler belediyenin değil. Her bir halk otobüsçü otobüsünü kendisi satın alıyor. Vergi olayına gelince, her bir halk otobüsçü deftere tabi. Ya minübüsçüler? Hepsi basit usülde vergi mükellefi. Sen neyin ne olduğunu bildiğini iddia ediyorsun, ya bilmiyorsun, ya bildiğin halde inkar politikası izliyorsun. O halk otobüsçüler belediyeye hat kirası ödüyorlar. Ve o hat paralarının da ciddi paralar olduğunu duyuyoruz. Peki minübüsçü hat parası ödüyormu? Bakın bu yasayı çıkartanlar hatalı.. Bu yasaya uymayanlar, yaşlıyı engelliyi itip kakalayan varsa onlarda hatalı. Haklıyken haksız duruma düşmemeleri ve bu yasanın iptali için biran önce başvuru yapmaları gerekiyor. Bu süreç içerisinde biz vatandaşlar haklı ile haksızı ayırd edip haklının yanında saf tutmamız gerekiyor..

can aykut10 Mayıs 2014 / 17:12 Cevapla

aykut kardeş otobüs hangi hatta çalışıyor

    Aykut11 Mayıs 2014 / 22:40 Cevapla

    Allah razı olsun günah diye birşey bırakmadın bende. Ben otobüsçü değilim. Ama senden çokk daha insan ve vicdan sahibiyim!!!

      can aykut12 Mayıs 2014 / 13:15 Cevapla

      tamam doğru söylüyorsun vicdana uygun olmayabilir ama insanlardan zorla para alınması hatta araçtan indirilmesi de hoş değil… sonuçta 65 yaş üstü kişilerin talebi doğrultusunda olan bir şey değil hükümetin çıkarmış olduğu bir yasa insanlarda bundan faydalanmak isteyecektir haliyle… zaten şimdi yeni olduğu için sürekli binseler bile yarın öbür gün anca işleri olduğunda binerler.. otobüs işleten bazı kişilerde sütten çıkmış ak kaşık değil kardeş..

where10 Mayıs 2014 / 09:25 Cevapla

Aykut kardeş, kesin senin halk otobüsün var, bırak şimdi otobüse bedava binmeyi yasayı falan, yarın sende yaşlanacaksın, bende yaşlanacağım, bugün onlara nasıl davranırsan yarında aynısını bizler göreceğiz, merak etme kimse zarar etmez, sen hiç karabük’te gördün mü kar edeni, esnafa sor zarar eder, ama hala ticaretine devam eder, minibüsçüye sor zarar eder, ama hala ticaretine devam eder, sorduğunda cevap basittir, ya ne yapayım başka yapacak işim yok, bunlar kalıplaşmış laflar, avrupa ülkelerinde insanlar yaşlılarına saygı gösterirken, türkiyede itilip kakılıyorlar ayıptır, günahtır, yaşlı dediğiniz kişiler bizim yaşımızdan geçtiler ama biz daha onların yaşına gelemedik, iyi bilirsinki bir söz vardır, tepme kapıyı, teperler kapını…..

    Aykut10 Mayıs 2014 / 15:35 Cevapla

    Peki kardeş.. Ama halk otobüsçüden görmek istediğin saygıyı sevgiyi şefkati önce devletten gör. Sen şu Şirinevler Devlet hastanesine bir git de emeklilerin halini bir gör. Ben 65 yaşını geçmiş olsam bile o halk otobüslerine asla binmem. Yasada olsa kanun da olsa, o halk otobüsçünün benim o halk otobüsüne bedava binmeme gönlü rızası yoksa onun hakkını yemem. 65 yaş üzeri büyüklerimize saygımız tabiki olacak ama birde Ölüm var be kardeşim…

    can aykut10 Mayıs 2014 / 17:11 Cevapla

    bencede kesin otobüsü var benim 3 tane minibüsüm var bizde az çok neyin ne olduğunu biliyoruz otobüsün yoksa da böyle şeyleri takma kafana zaten olan olmuş yasalaşmış birşey bedava taşımaktan başka çareniz yok herkese hayırlı işler….

      Aykut11 Mayıs 2014 / 22:41 Cevapla

      Yarın minübüs sahibi olarak seninde başına bu tür haller gelir yine burada ben savunurum kardeş. Dedim ya senden çok daha insan ve vicdan sahibiyim..!

abdurrahman08 Mayıs 2014 / 15:07 Cevapla

allahtan korkun nerde yüzde altmışıymış dalga mı geçiyorsunuz benimle kafa buluyorsunuz hergün otobüse biniiyorum ben bu arada engelliyim ben engelliden de para almaya başladılar
sabah biniyorum süper hata tek ben ücretsiz geçiyorum akşam biniyorum benle beraber bir kişi daha ücretsiz biniyor allahtan kokun her otobüste 3 taş çatlasa 4 kişi bile olsa zaten otobüste boş yer var bu ne nankörlüktür aykut kardeşim koskaca ankarada ve istanbulda dahi böyle bir uygulama yokken zarar ettikleri halde bu arada nasıl olurda karabükte olur böyle şeyler en kısa zaman pırımı pırtımı toplayacam gidecem buralardan her allahın günü şöförle tartışıyorum hergün zabıtaya gidiyorum bir de orayla tartışıyorum hakkımı sizlere açık söylüyorum yedirirmem unutmayın
zalimin zülmü varsa
mazlumun allahı var
biz görüyoz ne kadar kişi bedava bindiğini kör değiliz

    Aykut08 Mayıs 2014 / 20:39 Cevapla

    Kardeşim benim yazdıklarım engelli vatandaşlarımız için değil. Hepimizin birer engelli adayı olduğunu hepimizin bilmesi lazım. Benim yazdıklarım 65 yaş için. Devlet milletin malının ortağı değildir. Kendinizi halk otobüsü işleten birisi olarak görün lütfen. Ben halk otobüsü işletmiyorum. Benim işim halk otobüsçülüğü değil. Ama ahlaki ve adaletli düşünürsek bu kanun yanlıştır. Doğru değildir. Ben bunu izah ediyorum. Hükümet seçimden bir ay önce apar topar böyle bir kanun çıkartarak yanlış yapmıştır. Kanunsuz kanun olmaz. Bu anayasaya aykırıdır. Nasıl minübüsçüye bedava taşıyacaksın, taksiciye bedava taşıyacaksınız diyemiyorsanız, halk otobüsçüye de bunu diyemezsiniz. Siz halk otobüsçüye mazotu aynı fiyattan satacaksınız, lastiği aynı fiyattan alacak, hiçbir vergi indirimi olmayacak, otobüsçü bedava taşıyacak siyasiler aferin alacak. Böyle bir dünya nerede var yaa. Ayda bir iki defa çarşıya inen emekli vatandaşlar şimdi hergün çarşıya gider oldu.Bende oturduğum yerde otobüs duraklarında hiç görmediğim emeklileri görüyorum. Karabük bir emekli kenti. Karabük gibi bir yerde bu uygulamayı tam anlamıyla uygulayan hiçbir halk otobüsçü ayakta kalamaz.

      abdurrahman09 Mayıs 2014 / 15:16 Cevapla

      kardeşim bir nevi sana hak veriyorum onlarda insan
      pekala 65 yaş üstü vantandaşlarımız için bir tespit yapalım
      zonguldak:
      İl Nüfusu601.567
      Aktif Sigortalı Sayısı125.348
      Aylık Alan Kişi Sayısı148.473
      gördüğün gibi aylık alan kişi çalışan dan fazla
      bartın:
      İl Nüfusu189.139
      İşyeri Sayısı3.649
      Aktif Sigortalı Sayısı41.892
      Aylık Alan Kişi Sayısı43.628
      buradada aylık alan kişi sayısı fazla
      karabük:
      İl Nüfusu230.251
      İşyeri Sayısı4.828
      Aktif Sigortalı Sayısı55.183
      Aylık Alan Kişi Sayısı49.754
      ayrıca burdada çalışanlar fazla bu şehirlerde öğrencileri hesaba katarsak + 10.000 emeklilerin 3 te 1 65 yaş üstünde olsun sence bu yerler batarmı? nerede diğer kalan insanlar
      aralarında birtek karabük ağlıyor diğer şehirlerden daha duymadım ben şikayet ettiklerini demekki karabük tam manasıyla emekli kenti değildir koca ankarada dahi fark 200.00 bin çalışanla emekli arasındaki fark zaman zaman sorunlar olabilir ama 65 yaşındaki adamdan zorla para almakta neyin nesidir gözümün önünde adama bağırdı adam duymamazlıktan geldi kaldıki ülke genelinde bizden daha kötü onlarca yer var ama bir tek biz ağladık oldu mu şimdi.
      admin:cümlemi düzelttiğin için teşekkür ederim bir anlık sinirle yazdık kusura bakmayın

        Aykut09 Mayıs 2014 / 18:46 Cevapla

        Ben artık bu konuyla ilgili yorum yapmayacağım. Tamamen vicdanlara bırakıyorum. Unutmayın adalet birgün herkese lazım olur. Bu yasayı çıkartan partinin içindeki adalete ben asla ve asla güvenmiyor ve inanmıyorum.

BÜLENT ÇAĞLAYAN08 Mayıs 2014 / 10:58 Cevapla

Aykut Bey Yazdığınız Çoğu Şeye Katılıyorum ama benimde sizden cevaplanmasını istediğim konular var lütfen sizde bunu cevaplayın….
1- hiç bir haklı neden yaşlı adamı para vereceksin diye tartaklamak gerektirmez.
2- hiçbir neden benim engelli kardeşimi arabadan atmanızı gerektirmez….
3- sen polisi – postacıyı – Belediye çalışan sesin çıkmasın ama 65 yaş üstü yaşlı amcamı %50 engelli olan benim engelli kardeşim arabadan at … Sonra biz haklıyız de o zaman biz engelliler ve yaşlılar, bizi tartakladınız diye gece bütün park halindeki otobüsleri yakalım yada mahalleden geçerken taşa tutalım nasıl hak arama yöntemimiz.. ama biz ne yaptık biliyor-musun size saldırmadık, yakmadık , gittik mahkemeye başvurduk bizi arabadan atıyorlar diye mahkemeye başvurduk , belediye başvurduk … eyer hak arayacaksanız yaşlıyı , engelliyi döverek değil bu yasayı çıkaranların masasına yumruğunuzu vurun bize değil…

    aykut08 Mayıs 2014 / 16:29 Cevapla

    Kaba kuvvetin ve kanunsuzlugun izahi olmaz. Kimse kimseye kaba kuvvet uygulama hakkina sahip değildir

      BÜLENT ÇAĞLAYAN08 Mayıs 2014 / 20:15 Cevapla

      yasada postacı, polis evden işe, işden eve giderken halk otobüsüne ücretsiz biner demiyor… yasa %40 engelli ve üzeri, 65 yaş ve üzeri biner diyor… yasal hakkı olanları sen otobüsten at ama diğerlerine göz yum bumu insanlık,, mesela 10 – 15 yıl önce halk otobüsü şoförleri polis ve postacıdan para almaya kalktılar sonra polisler organize oldu önüne gelen yerde otobüslere trafik cezası kestiler bunu eski şoförler bilir.. biz engelliler 12/05/2014 pazartesi saat 10 da anıtın önünden çarşıya yürüyüş yapacağız orada daha yüksek çıkacak sesimiz.. valilik konu ile toplantı yaptı halk otobüsü sahiplerine ortada yasa var para alırsanız ceza keseriz diye ben çok yağmurlu olmadığı sürece otobüse binmiyorum ama artı bineceğim her para aldıklarında her gün belediye ve gerekli yerlerde yasal haklarımızı arayacağım bu böyle biline… ayrıca sayın belediye başkanımızdan ricam var… madem otobüsçüler zarar ediyor nasıl araba park işini vakfa devret tiyse sözleşmelerini fes etsin halk otobüslerini de vakıf adına çalışsın bizde engelli de Karabük deki tüm yaşlı amcalarım raht etsin…

        Aykut09 Mayıs 2014 / 01:50 Cevapla

        Bülent kardeşim, ben engelli vatandaşlarımız için tek kelime olumsuz birşey yazmadım. Hepimiz birer engelli adayıyız dedim. Bu konuda sana katılıyorum. Ama 65 yaşına gelmiş emekli olmuş, emekli maaşı olan bir kişinin sanki kendi malıymış gibi otobüslere bedava bindirilmesinin yanlış bir uygulama olduğunu belirttim. Üstelik böyle bir yasa varken emekliler cemiyeti başkanının da bu hakkın peşinde olmasını da haklı gördüğümü belirttim. Buradaki tek eksik şey kanun yapıcının yasa çıkartanların hatasıdır. Bunun acil bir şekilde düzeltilmesi lazım. Yasada postacının polisin bedava bineceği ile ilgili birşey yazmadığını söylüyorsunuz. Ama otobüs işletmecileri de diyorlarki içişleri bakanlığının bu konuda çıkartmış olduğu genelgeler var diyor. Yani her bakanlık temsil ettiği kişiler için bu tür genelgeler çıkartırsa halk otobüsçü çoluk çocuğuna ekmeği nereden götürecek? Kaldıki bu yasanın belediye ile alakası bile yok. Hükümet bir yasa çıkartıyor sıkıntısını belediyeler çekiyor. Devlet belediyelere bu otobüs işletmecilerine ödenmek üzere aylık belirli bir ücret ödeyerek bu tür bir yasa çıkartsa kimsenin bu yasaya itirazı olmaz. Kimsenin hükümete laf söylediği yok belediyeye, otobüsçüye vur abalıya yapılıyor. Bunun adalet neresinde?

        recep09 Mayıs 2014 / 07:31 Cevapla

        sizinde dediğiniz gibi polislerden elimizi kolumuzu bağladıkları için ücret alamıyoruz. engelli vatandaşlarımızın haklarını da sonuna kadar destekliyorum. bizde halk otobüsü işletmeciliği yapıyoruz. bende ısparta da üniversite öğrencisiyim. pazartesi günü keşke orada olsaydım da bende sizlere destek verseydim. ancak bizim şikayetçi olduğumuz konu 65 yaş üzeri ücretsiz olması yasasıdır. yaşlılarımızda haklı devlet bu hakkı onlara vermiş ise doğal olarak tabikide kullanacaklar. bizim isyanımız bu yasayı çıkaranlaradır. bize mazottan indirim yapmıyor, vergide, işçi masrafında yardımcı olmuyor. herşey dışarıdan göründüğü gibi toz pembe değil ne yazıkki. bizlerede uygun şartlar sağlansın bizde hizmetimizi yapalım. ancak bu konuda göz göre göre ekmeğimiz ile oynanıyor. bizlerde yaşlılarımızdan anlayış bekliyoruz. mümkün olsada yaşlılarımızda bize hak verse ve bizlerle yürüyüş yapıp bu sorunu çözebilsek. ama herkes kendi çıkarını düşünüp karşısındakine ne oluyor diye düşünmüyor. sizde eğer zarar ediyorlarsa halk otobüsçülerinin sözleşmesi fes edilsin diye rahatça söyleyebiliyorsunuz. ancak böyle bir olay gerçekleşdiğinde bu halk otobüsçülerinin ekmeğini elinden alınacağını göremiyorsunuz, daha sonra bu insanlar ne yapar diye düşünmüyorsunuz. toplumlarda huzur karşılıklı anlayış ile var olur.

          BÜLENT ÇAĞLAYAN09 Mayıs 2014 / 17:35

          Recep bey… ben ilk yazımda dedim ki, çoğu konuda otobüsçüler haklı ama arkadaşım valilikte toplantı yapıldı engellilere ve yaşlılardan para almayın dendi, bu işin çözümü mahkeme dendi, ama otobüsçüler ne yapıyor engelliyi arabadan atıyor atmaya devam ediyor, sen her gün engelliden para al sonra onu otobüste rezil et hak hukuk tanıma ne olacak bu işin son… illa birinin canımı yanması lazım, bu devlet bir kanun koymuş bu otobüsçüler biz kanun tanımıyoruz diyor burası muz cumhuriyetimi.. bakın buraya yazıyorum demedi demeyin… BU KANUN TANIMAZ KAFALAR YÜZÜNDEN CANLAR YANACAK… VE BU CANLAR YANMADAN… BU SORUN ÇÖZÜLMELİ… Arkadaşım yaşlı engelli adam atmayın tartaklamayın Yasaya aykırı para almayın vatandaştan.. hakkınız adam gibi savunun haklı yerde haksız duruma düşmeyin…

    recep09 Mayıs 2014 / 07:01 Cevapla

    bülent bey ben halk otobüsü işletmecisiyim. bahsetmiş olduğunuz konularda haklısınız. engelli bir kardeşimize ücretsiz binme hakkı tanınmış ise hiçbir otobüsçünün sizin kardeşinizi otobüsden indirmeye hakkı yoktur. böyle bir olay yaşandığında bütün mercilere şikayet etmenizi, mahkemeye başvurmanızı canı gönülden destekliyorum.bana otobüs plakası veya güzergahının ismini verin bende yardımcı olayım. ancak diğer konularda bizde yumruğumuzu masaya vuramıyoruz çünkü yaptırım uygulanıyor. siz nasıl hakkınızı yasal olarak arayabiliyorsanız biz aynı şeyi yapamıyoruz. lütfen kendinizi birde bizim yerimize koyunuz.

birbilen08 Mayıs 2014 / 10:47 Cevapla

BAZI YORUMCULAR VERGİLİNİN AVUKATLIGINI YAPACAKLARINA BİRAZDA VİCDANLI OLSUNLAR. BIRAKSINAR SİYASET YAPMAYI. SOSYAL DEVLETCİLİK ANLAYIŞI OLMAK YAŞLILARIMIZA SAHİP CIKMAK ONLARI MUTLU VE HUZURLU YAŞAM İMKANLARI SUNMAKTIR BUNU YAPARKEN DE DEVLET KURUM VE KURULUŞLARA BİR TAKIM GÖREVLER YÜKLER. NE YAPMIŞ BU KANUN HANGİ VİCDANA VEYA ANAYASAYA UYGUN OLMAMIŞ BU YAPILAN HAKSIZ ELEŞTRİLER TAMAMEN İDEOLOJİK BİR MANTIKLA YAPILAN YORUMLARDIR. YAŞLIMIZA SAHİP ÇIKMAK ONLARI KORUMAK VE BEDAVA ŞEHİR İÇİ VE ŞEHİRLER ARASI YOLCULUKLARINDA UYGUN FİYATLAR SUNMAK BUNUN NERESİ YANLIŞ. BURDA BAZI YORUMCULAR TOPLUM ÜZERİNDE YANLIŞ ALGI YAPMAYA CALIŞIYORLAR. BELEDİYELER BU KONUDA YETKİLİ KILINMIŞ VE BU YASAYA YAŞLILARIMIZN LEHİNE KULLANILMASI ADINA BELEDİYELERE GÖREV YÜKLEMİŞ. NEDEN KARABÜK BELEDİYESİ ŞİMDİ YASAYI UYGULAMAKTA ESNEK DAVRANIYOR. ELBETTE ŞÖFÖR ESNAFIMIZINDA DEVLET ZARAR ETMESİNİ İSTEMEZ BU KONUDA BELEDİYELER YENİDEN ÜCRET POLİTİKASI ADINA SÖFÖR ESNAFINA YARDIM EDEBİLİR. BU KANUN HEM ANAYASAYA HEMDE VİCDANLARA UYGUN BİR KANUN OLMUŞTUR. BU KANUNU 65 YAŞ ÜSTÜ İNSANIMIZA ADINA CIKARTAN AKPARTİ HÜKÜMETİNE SONSUZ TEŞEKKÜR EDİYORUM ANNEM VE BABAM ADINA VE TÜM 65 YAŞ ÜSTÜ BU KANUNDAN YARARLANACAK BİNLERCE BÜYÜKLERİMİZ ADINA.

    Aykut09 Mayıs 2014 / 01:53 Cevapla

    Kardeş sen üç gün o halk otobüsünü işlet sonra burada yorum yap. Bırak tribünlere oynamayı. Ben siyaset yapıyor olsam 20 halk otobüs işletmecisinin değil, bu memleketin yarısını oluşturan emeklileri savunurum. Ama adaletli ve vicdanlı düşündüğüm zaman adamlara yazık olduğunu söylüyorum. İşinize gelmeyince Vergili’nin avukatlığını yapıyor oluyoruz. O otobüslerin sabah marşa basarken günlük masrafının ne kadar olduğunu biliyormusun sen? Mazotun litresi 4 liradan fazla kardeş. O otobüs km de 1 liradan fazla mazot yakıyor. Bir otobüs günde 300 km den fazla yol yapıyor. Allah’tan korkunuz yokmu sizin.

    recep09 Mayıs 2014 / 06:39 Cevapla

    65 yaş ve üzeri ücretsiz olması yasası son 2 senedir gündemde olan bir yasadır ve akparti hükümeti tarafından seçimlere 1 ay kala göz boyamak amaçlı yapılmış bir propagandadır.benimde yaşlılarımıza sonsuz saygım var ancak devletimiz böyle bir yasa çıkartıyor ise arabacı kardeşlerine de yardımcı olmalıdır. bana mazottan indirim yapsın lastikten vergiden indirim yapsın ben bütün yaşlılarımızı akşama kadar bedava taşıyayım. siz kendi çapınızda vicdandan bahsediyorsunuz ama ekmeği ile oynanan otobüşçülere karşı vicdanınız nerede?

Aykut07 Mayıs 2014 / 23:29 Cevapla

Bu kanun ne anayasaya ne vicdanlara uygun bir kanun. Mart/2014 seçimlerinden 25 gün önce apar topar seçim yatırımı amacıyla çıkartılan bu yasanın vicdani tarafı varmı? Kaldı ki böyle bir yasa nasıl çıkartılır benim aklım hafzalam almıyor. Şu aşağıdaki sorularıma bu yasayı savunan bir kişi cevap verebilirmi

1- O halk otobüsünün mazotunu devletmi dolduruyor?
2- O halk otobüsünün lastiğini, yedek parçasını devletmi alıyor.
3- O halk otobüsünün vergilerini devletmi ödüyor?
4- Beni iki tane boş dairem var o zaman 65 yaş üstü evi olmayanlara devlet o dairelerde kira vermeden oturacaksınız desin!! Böyle bir saçmalık olurmu.
5- Devlet benim malımın ortağımı? Bir gün vergisini veremeyen halkk otobüsçünün aramasına haciz koymasını biliyor.
6- Polislere bedava, postacılara bedava, öğretmenlere yarı ücret, 65 yaş üstü bedava, basın yayın bedava, eee parayla kimi taşıyacak bu kişiler. Polislere ve postacılara niye bedava ben onu anlamadım. Maaş almıyormu bu arkadaşlar devletten.
7- Halk otobüsleri bu bedavacılar yüzünden dolu olunca gün minübüsçülere doğuyor. Nasıl olsa bedavacılar otobüsleri doldurduğu için parayla binenler minübüsleri tercih ediyor.
8- 65 yaşını doldurmuş insanlar genellikle çoluğunu çocuğunu evlendirmiş, ununu elemiş eleğini asmış insanlar. ve devletten 1 bin liradan fazla maaş alan kişiler. ya 25 yaşındaki asgari ücretle orda burda çalışan yada hiç iş bulamayın beş kuruşsuz gezen kişiler nasıl ve hangi taşıtlardan yararlanacaklar?
9- Böyle saçma sapan bir yasa için şimdiye kadar şöförler ve otomobilciler odaları ile esnaf odaları ne gibi bir hukuki prosedür başlattılar?
10- Sayın emekliler derneği başkanı çıkan yasa konusunda konuşmakta tabiki haklı. Herkes kendi üyesi ve temsil ettiği kesim için konuşuyor. Halk otobüsçülerinin hakkını kim savunacak?

Sonuç olarak böyle saçma sapan bir yasa olamaz. Devlet vatandaşın malının ortağı değil. 1 lira vergi indirimi bile uygulamazken, mazotta, yedek parçada, lastikte bir indirim yokken, hiçbir sübvanse yokken nasıl böyle bir yasa çıkartılır bu saçmalıktan derhal vazgeçilmeli.

    can aykut08 Mayıs 2014 / 11:09 Cevapla

    zaten zorunuz derdiniz minibüs şimdi bu konunun minibüslerle ne alakası var sen her yolcuya bilet kesmen gerekirken vergi kaçırırken devletini çok mu düşünüyorsunda devletin senin lastiğini mazotunu düşünsün

      aykut08 Mayıs 2014 / 16:19 Cevapla

      Kardes sen ayranmi ictin. Minubuscu kac lira vergi oduyor.

        can aykut09 Mayıs 2014 / 10:28 Cevapla

        keşke 50 yaş üstü ücertsiz olsa

        can aykut09 Mayıs 2014 / 10:29 Cevapla

        otobüsden fazla ödediği kesin

          Aykut09 Mayıs 2014 / 18:35

          Tuzu kuru olanlar senin gibi konuşurlar. Birgün seninde başına böyle bir hukuksuzluk geldiğinde ağlama. Ve unutma. Hukuk birgün herkese lazım olur.

    karamursel koop27 Aralık 2015 / 09:31 Cevapla

    Bu yorum hepsini açıklamış bence bende özel halk şoförü olarak mağdurun 40 kilomet replik yola gezmeye giden var

ÖNE ÇIKAN HABERLER
Güncel Haberler
İLGİLİ HABERLER